SRH Berlin University of Applied Sciences
Professor

Prof. Dr. Claudia Bünte

Professor of Business Administration - Focus on Digital Marketing

Office hours by appointment
E-Mail: claudia.buente@srh.de
Phone: +49 30 51 56 50 - 917
About me

About me

My team and I are focusing our research on AI in Marketing

– Prof. Dr. Claudia Bünte
Publicly appointed and sworn expert for marketing, in particular brands and business communication
Professor of Business Administration with focus on Marketing, Berlin School of Management, SRH Berlin University of Applied Sciences
Managing Partner of Kaiserscholle GmbH, Centre of Marketing Excellence
Director for Consumer Insights, Planning & Strategy Europe + Director for Strategy and Planning for Germany, Denmark, Finland and Iceland, The Coca-Cola Company
Senior Global Vice President for Brand Strategy and Marketing Management brand Volkswagen, Volkswagen AG
Doctorate (Dr. phil.) at the Wilhelms University Münster

Topic: "The Brand Optimizer: An Integrated Model for Image Optimization of an Existing Brand Extension with Special Consideration of the Umbrella Brand using the Example of Nivea Beauté and Nivea"

Associate Principal Marketing and Sales, McKinsey & Company
International Brand Manager at Nivea Beauté, Beiersdorf AG,
Dipl.-Kommunikationswirtin, Social and Business Communication, University of the Arts Berlin
Excerpt

I have contributed to these publications

2023
Bünte, C: So geht Digital Marketing; Tools, Tipps und Trends für die Praxis. Springer Gabler Verlag, Wiesbaden

2023
Statista: AI-Compass

2023
Bünte, C: Artificial Intelligence: The Revolution in Marketing. In: Hannig, U, Seebacher, U: Marketing and Sales Automation: Basics, Implementation, and Applications, S. 395 – 408. Springer, Wiesbaden, 2023

2023
Bünte, C: KI-basierte Ökosysteme – ein Blick in Wirtschaft und Marketing von morgen. In: Schuster, G., Wecke, B.: Marketingtechnologien – Innovative Internehmenspraxis: Insights, Strategien und Impulse, S. 21 – 29. Springer Gabler, Wiesbaden, 2023

2023
Bünte, C: Vom Mad Man zum Math Man. In: der Markenartikel 11/23

2023
Bünte, C: Vom Mad Man zum Math Man. In: Dentalmarketing-Magazin 4/2023

2022
Bünte, C, Wecke, B: Künstliche Intelligenz, die Zukunft des Marketings, 2. Auflage, Springer Gabler Verlag, Wiesbaden

2021
Digitalisierung Made in China. Wie China mit KI und Co. Wirtschaft, Handel und Marketing transformiert. BoD, Hamburg"

2020
Die chinesische KI-Revolution; Konsumverhalten, Marketing und Handel: Wie China mit Künstlicher Intelligenz die Wirtschaftswelt verändert. Springer Gabler Verlag, Wiesbaden

2020
Beutin, N., Bünte, C., Kirchner, P., Vogler, O. (2020) Study: European Wholesale Study 2020 “Digital transformation in B2B – the role of AI and pricing automation”

2020
Bünte, C., Poths, L., Schubert, Till-Hendrik (2020): Künstliche Intelligenz und Ethik: Wen und warum diskriminiert KI eigentlich – und wie kann das verhindert werden?

2019
Bünte, C. (2019): Trendbuch KI – Ist das KI oder kann das weg?

2019
Bünte, C.: Studie Künstliche Intelligenz - Die Zukunft des Marketings.

2019
Bünte, C. in Kreativkundschafter: Wie entwickelt sich KI aktuell? Sind Ängste wie Job- und Kontrollverlust berechtigt?

2018
Bünte, C.: Künstliche Intelligenz - Die Zukunft des Marketing. Springer Gabler Verlag Wiesbaden.

2017
Bünte, C., Stürze, S., Vogler, O.: ‘I am not a brand, I am a wholesaler’: The forgotten role of brand in B2B supply chains. In: Journal of Brand Strategy, Volume 6 / Number 1, pp. 26–36.


Various interviews, articles, quotes i.a. in German business magazines, such as Horizont, W&V, absatzwirtschaft, Dmexco, FAZ Magazin

Awards

  • Publicly appointed and sworn expert for marketing, in particular brands and business communication
  • Vice Marketing Head 2020 of the trade journal One-to-One

Keynote Speeches

Keynote speaker at various international and national conferences on artificial intelligence. Among others
Art Directors Club Germany, Mar-Tech RETHINK, Berlin, AI for Business Zurich, International Advertising Association Zurich, Coface Vienna, Marketingclub Schlewig Holstein, SOKA Wiesbaden, OmFinCon Berlin, Werbewirkungsgipfel Horizont, Succus Datenforum, Sachverständigentag Berlin Brandenburg and many more.